piątek, 17 kwietnia 2015

The Danes - The Ultimate Tool

Dłużej zaznajomieni z chillsoundem wiedzą, że rzadko zdarza mi się wrzucać tego typu utwory. The Ultimate Tool ma jednak w sobie coś takiego, że trafił na moją playlistę już po pierwszym przesłuchaniu. Co mam na myśli? Problem w tym, że ciężko stwierdzić.

Najpierw jednak co nieco o samym zespole - The Danes nagrywają w Los Angeles, a ich muzykę można określić jako rock, choć tego typu zawężenie z pewnością jest dla bandu krzywdzące. Na zespół składają się Dana Hobson, Daniel Wolf, John Mrazik oraz Patrick Zeinali. W swoim dorobku grupa ma już kilka nagrań, jednak moim zdaniem The Ultimate Tool to ich najlepsze dotychczasowe dokonanie.

Track ten można by określić jako delikatne rockowe granie. Sęk w tym, że dzięki wokalistce nie jest on wcale delikatny. Jej wokal nieodparcie przywodzi mi na myśl mieszankę Gwen Stefani, Alanis Morissette oraz Dolores O'Riordan - jest naprawdę charakterystyczny i zapada w pamięci na dłużej. Jej styl najlepiej oddaje określenie, które znalazłem w oficjalnym press kicie - "in-your-face-vocals". Z klimatem utworu świetnie zgrywają się też męskie chórki. Całość wypada naprawdę świetnie.


Linki:

2 komentarze: